De eerste 2 weken - Reisverslag uit Campo Mourão, Brazilië van Inca Varekamp - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken - Reisverslag uit Campo Mourão, Brazilië van Inca Varekamp - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken

Blijf op de hoogte en volg Inca

24 Augustus 2014 | Brazilië, Campo Mourão

Als brave student zal ook ik maar even mijn verslag schrijven. Ik ben hier vandaag 17 dagen en er is al erg veel gebeurt. Ik zal bij het begin beginnen.

Op woensdag 6 augustus stapte ik helemaal alleen uit het vliegtuig in maringá, waar ik werd opgewacht door mijn gastgezin en nog wat andere mensen. De vlucht was gelukkig vlekkeloos verlopen. Vanaf het vliegveld was het ongeveer een uur rijden naar Campo Mourão. Donderdag en vrijdag heb ik bijna alleen maar geslapen en gegeten. Vrijdag avond was mijn eerste 'uitje'. We waren met de fiets naar een lokale mark gereden en hebben daar pastel gegeten. Dat is vlees omhult met deed dat word gefrituurd, erg lekker ;).

Zaterdag ben ik samen met mijn counselor, die ook mee was naar de markt, naar Maringá geweest. Ik gingen samen met haar gezin en Sofia( de Finse uitwissel student) naar een verjaardag van een familielid. We zijn hier ook gezellig blijven slapen en op zondag weer terug gegaan. Ik moest namelijk vroeg naar bed want maandag was al mijn eerste schooldag.

De school is niet heel groot maar ook niet heel klein. kinderen in Brazilië zitten bijna heel hun leven op de zelfde school. Er zitten dus ook jongen kinderen op deze school. Van de lessen snap ik nog weinig want alles is in het Portugees. Veder werd ik heel de dag ook raar aangestaard omdat ik zo blond ben. De schoolweek was veder rustig verlopen.

Op mijn 2e zaterdag hier had ik al een feestje. Het was een klassen feest maar er waren ook nog een heleboel andere mensen. Het feest was erg gezellig en ik heb kennis gemaakt met de Braziliaanse muziek Funk en een tal van Braziliaanse dansjes. Na het feest is Sofia bij me blijven logeren.
Op dinsdag bleef ik in het huis van Sofia slapen. We hebben toen Brigadiro gemaakt, een stukje chocolade hemel :). Ik bleef bij haar slapen omdat we de volgende dag vroeg naar Maringá gingen. Voor ons Braziliaanse ID kaart.

Donderdag was mijn eerst Rotary meeting. We hebben gelijk vaantjes gewisseld. De Rotary mensen waren erg aardig en we hebben er ook lekker gegeten. Hier hebben ze ook een Rotary club voor jongen mensen genaamd interact. Ze doen eigenlijk bijna het zelfde als de normalen Rotary. Sofia en ik mochten de volgende avond ook bij hun meeting komen. Er was bij de meeting ook nog een ex-exchange student genaamd Maria. Zij is naar nieuw Zeeland geweest en kan de erg goed engels. Na de meeting ben ik met haar me naar huis gegaan en heeft ze me over haar jaar en ervaringen verteld.

Mijn eerste 2 weken waren erg leuk maar wel even wennen. Mijn eerste cultuur shock was nadat we naar de kerk waren geweest en we pizza gingen eten en in plaats van een pizza per persoon aten we 1 pizza met z'n drieën. Veder vallen de verschillen erg mee en is het eten erg lekker. Over de meesten dingen moet je gewoon niet na denken en gewoon doen. Hoewel ik gelukkig nog niet erg veel van die situaties heb gehad. De stad waar ik in woon is erg mooi en erg groen. we wonen vijf hoog in een flat met Fred de hond.

Ik hoop dat dit genoeg informatie was over mijn eerste twee weken en foto's zijn te vinden op Facebook.

  • 24 Augustus 2014 - 02:21

    Nicole:

    Wat leuk inca leuk he om de verschille te zien van landen. Fijn dat t eten daar lekker os ! Ik wens je veel plezier en hou je verslagen in de gAte xxx

  • 24 Augustus 2014 - 04:32

    Karin:

    Leuk om wat over jouw leven daar te lezen, Inca . Het zal best even allemaal nieuw geweest zijn maar als ik het zo lees red jij je wel.

  • 24 Augustus 2014 - 07:22

    Laurens Jr.:

    He Inca,

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    Veel plezier daar en hoop dat je het Portugees snel beter begrijpt!

    Groetjes uit Schiedam x

  • 24 Augustus 2014 - 08:04

    Jolanda Slootweg:

    Nicky en ik vonden het leuk om je verslag te lezen. Stiekem is Nicky wek een beetje jaloers ;-) Je hebt het goed naar je zin zo te lezen en aan de foto's te zien. Geniet ervan meid en we houden je verslagen nauwlettend in de gaten.

  • 24 Augustus 2014 - 10:35

    Marianne:

    Super leuk om te lezen! X

  • 24 Augustus 2014 - 13:11

    Joke:

    Erg leuk om het verslag te lezen over de eerst twee weken in Brazilië. Xxx

  • 24 Augustus 2014 - 13:13

    Yvonne Lievaart:

    Erg leuk om je verslag te lezen en zo op de hoogte te blijven van je belevenissen in Brazilië.
    Veel plezier nog en succes met alles! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inca

Actief sinds 25 Juni 2014
Verslag gelezen: 685
Totaal aantal bezoekers 2820

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 15 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: