De eerst trip - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Inca Varekamp - WaarBenJij.nu De eerst trip - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Inca Varekamp - WaarBenJij.nu

De eerst trip

Blijf op de hoogte en volg Inca

03 December 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Het duurde even maar hier is het tweede verslag.
Pantanal and Bonito

Afgelopen week was de eerst Rotary trip. We gingen met een grote groep voor een week lang op reis.

Dag 1
Ik ging samen met nog drie meiden uit mijn district naar Pantanal and Bonito. omdat er studenten uit meerdere delen van brazilie meegingen waren er meerde locaties waar de reis begon. Voor ons begon de trip in Campo Grande. Hier zijn we met het vliegtuig heen gevlogen. In het vliegtuig kwamen we nog 4 studenten tegen die ook op deze trip gingen. Eenmaal op het vliegveld aangekomen ging we eerst iets eten, het was namelijk lunch tijd. we moesten ongeveer een uur wachten op het vliegveld. We werden met een bus voor 13 personen opgehaald. Met ons erbij zat de bus helemaal vol. Omdat er wat misverstanden waren hebben we met de kleine bus geluncht terwijl we eigenlijk met heel de groep ergens zouden afspreken om te lunchen. De rest van de groep hebben we bij een benzinestation ontmoet. Echt tijd om elkaar te ontmoeten was er niet want we moesten nog 5 uur rijden voor we aan kwamen in Pantanal. Bij aankomst werden de kamers verdeeld en avond gegeten. Ik zat op de kamer met een meisje uit Thailand, Taiwan en Mexico. We gingen vroeg slapen want de volgende dag begonnen de activiteiten al vroeg.

Dag 2
Na een lekker douche ( zonder geëlektrocuteerd te worden) hadden we ontbijt. Hierna hadden we een meeting. Deze ging over alle regels. Dit duurde ongeveer een uur of anderhalf. Er werd een lijst opgehangen met de groepen voor de komende dagen. Ik zat in groep nummer 2. Wij gingen als eerste op een safari. Na de lunch begon de safari. We gingen met een groep van 14 op pad. Het was een grote truck waar we mee reden. Onze eerste stop was bij een stukje bos. We ging met z'n alle van de truck om op zoek te gaan naar een soort wasberen. Die we natuurlijk niet vonden. Wel vonden we het skelet van een koe. De gids vertelde dat het vaak gebeurde dat als het veel regent koeien vast komen te zitten op een stuk land en dan verhongeren. Omdat er veder niet veel te zien was gingen we snel weer verder. Het gebied waar we doorheen reden zat vol met kleine beekjes waar krokodillen in leven. Omdat ze alleen maar hun hoofd boven water hebben waren ze meestal moeilijk te spotten. Na ongeveer een uur dieren spotten gingen we weer van de truck af. We gingen door een gebied lopen waar veel wilde dieren zitten. We hebben ze alleen niet echt gezien. We was het een mooi natuur gebied om doorheen te lopen. Op de weg terug stopte de truck plotseling er zat namelijk een tarantula naast de weg. De gids wist dit omdat er een familie woont. Hongerig kwamen we terug bij het hotel. Na een lekker maaltijd dook bijna iedereen het zwembad in. s' avonds deden we een spel om elkaar beter te leren kennen. Om 23.00 uur was het tijd om voor iedereen naar zijn kamer te gaan en te gaan slapen.

Dag 3
Voor vandaag stonden er twee activiteiten op de planning voor alle groepen. Mijn groep begon met paardrijden. Het was echt de perfecte dag om te paardrijden, want het was niet te warm en de zon was achter de wolken. Voor de veiligheid kregen we een bouwvakkers helm op, omdat ik vroegen vaak paardreed kreeg ik een iets 'gevorderd' paard. Hij was eigenlijk zelfs een beetje vervelend. Stilstaan vond ie niks aan, was er te veel ruimte tussen de paarden ging hij rennen en hij heeft zelfs een ander paard gebeten. Ik was blij dat er een einde aan de rit kwam en dat ik heelhuids van het paard ben afgekomen. De zon begon door de wolken te schijnen en het begon lekker warm te worden. Na alweer een heerlijke lunch doken de meesten het zwembad weer in. Om half vier was het tijd voor de derde activiteit. We ging piranha vissen. We kregen een vishengel van bamboe met visdraad en een haak. Er ging een stukje vlees aan de haak en het vissen begon na ongeveer 5 tot 10 minuten had ik als 3e een vis gevangen. Het was helaas geen piranha. Maar met het eten was ik daar eigenlijk wel blij mee want mijn vis smaakte veel lekkerder. Omdat het onze laatste avond in Pantanal was er een feest voor ons georganiseerd. Na wat gedans en geklets te hebben was het tijd om de koffer te gaan pakken en te gaan slapen.

Dag 4
Voor vandaag stond er nog een activiteit op de planning voor we naar Bonito vertrokken. Mijn groep had vandaag nog een boottripje op de planning. De boottrip was heel rustig. We zagen alleen maar mooie natuur en niet echt wilde dieren. Eenmaal terug gingen we lunchen. Onze laatse lunch in Pantanal. We werden met kleine busjes naar onze grote bus gebracht. Na een rit van weer ongeveer 5 uur kwamen we aan in Bonito. Omdat avondeten voor deze dag niet was inbegrepen gingen we eerst naar het centrum van Bonito om een hapje te eten. Na het eten was er tijd om nog in de winkeltje te kijken voor we naar het hotel gingen. Het hotel lag maar vijf minuten van het centrum. Eenmaal aangekomen was iedereen doodmoe. De kamers werden weer verdeeld. Deze keer zat ik op de kamer met een meisje uit Duitsland, Verenigde Staten en Taiwan. Na het verdelen van de kamers werd iedereen bij elkaar geroepen voor een meeting. De meeting werd afgesloten met een traditionele Bonito dans. Met veel gelach en gestuntel lukte het uiteindelijk. Om elf uur was het weer tijd om te gaan slapen.

Dag 5
Onze dag begon met het tekenen van wat papieren. Vandaag gingen we naar een prachtige rivier om te snorkelen. Na het aantrekken van een wetsuit begon de reis. Wij gingen eerst met een truck naar een natuurgebied waarna we nog een kleine 15 minuten moesten lopen. Voor we het water in gingen werden er nog instructies gegeven. Omdat de rivier op sommige plaatsen erg ondiep zijn mochten we niet echt zwemen, zo wil de organisatie voorkomen dat de natuur beschadigt word. Het gebruiken van zonnebrand en insecten spray was ook verboden. Het water was zo helder. Je kon alle vissen vanuit het water al zien en in het water zelfs nog meer. Er waren zo veel vissen. Het was prachtig. Naast de vissen leefden er ook anaconda's in de rivier en stiekem hoopten ik toch wel een beetje om er een te zien. Na ongeveer anderhalf uur gingen we het water uit en terug naar het hotel om ons te verkleden weer in de binnenstad te gaan eten.

Dag 6
De dag begon met heel veel regen. We hadden erg veel geluk want voor de activiteit van vandaag maakte het niet uit dat het regende. Vandaag gingen we een wandeling maken langs watervallen. Ondanks de regen en de kou was het water nog lekker warm. Alles was zo prachtig. Bij sommigen konden we zelfs onder zwemmen. Naast een waterval was er een speciaal platvorm waar we af konden springen. Het was ongeveer zes meter hoog en het springen was geweldig! We gingen vandaag nog meer spanende dingen beleven. Vandaag gingen we namelijk ook nog eens raften. We pasten met z'n tienen in een boot. Ik zat in een boot met vier Denen dus onze boot was ongedoopt tot de Vikingen. Het was de bedoeling om een rustig boot tripje te maken maar nadat iemand begon met water gooien brak de hel los. Er werden pedels en emmers van elkaar gestolen zelfs mensen 'ontvoerd'. Uiteindelijk had mijn groep tien pedels en we begonnen met vier. vandaag was een erg leuke dag. Avond eten werd weer in de binnenstad van Bonito gegeten.

Dag 7
Vandaag was de een na laatste dag. We gingen naar de Blue Lagoon Cave. Het is zoals de naam zegt een grot met een blauw meer er in. Om in de grot te komen moesten we een pad afdalen. Omdat het gisteren had geregend was het erg glad en moest je dus goed uitkijken. Ook dit natuurgebied werd goed bewaard. Per dag mochten er maximaal maar 300 mensen naar binnen. Aan het einde van de afdaling vertelde de gids dat ze hier ook fossielen hadden gevonden, van een Sabeltandtijger en een hert achtig dier met een reuze gewei. Door de hitte was het terug omhoog gaan toch wel iets lastiger dan het afdalen. We waren in groepen naar beneden gegaan dus boven was het even wachten op de rest. Toen iedereen weer verzameld was gingen we met de tourbus naar de binnenstad van Bonito voor de lunch. Ik heb samen het een Deense en een Australische vriendin in een klein restaurantje in een zij straatje gegeten. Na de lunch keerde we weer terug naar het hotel en hadden we wat vrije tijd. Vanavond was de laatste avond dus er stond een talentenshow, verkiezing en een feest op de planning. Na een hele middag bij het zwembad gehangen te hebben was het tijd om te verkleden voor de avond. We hebben de hele avond door gebracht in een restaurant met een klein zaaltje er achter. De organisatie had het speciaal voor ons afgehuurd. Ik had geen idee wat ik moest doen voor de talentenshow. Gelukkig kon ik bij een franse jongen aansluiten. Hij had namelijk een blaaspijp gekocht om pijltjes mee te schieten. Ik hield een ballon vast die hij vervolgens lek schoot. Na de talenten show barste het feest los. Het was een geweldige laatste avond. Ik heb heel erg genoten van de reis en ik verwacht niet anders dat de Norteast trip die ik ga maken even geweldig wordt.

• 03 December 2014 - 17:15

Marjon:

erg leuk om te lezen! Vast een hele belevenis geweest! Heb je ook nog fotoos gemaakt? Veel plezier nog xx

• 04 December 2014 - 21:59

Oma.Thea:

Wat een geweldig verslag. Het zal best indrukwekkend zijn geweest. Liefs.je oma

• 04 December 2014 - 22:17

Opa Leen:

Hier een reactie van je opa Leen. Wat een leuk en interessant verslag, ik heb er van genoten. Heel veel liefs

• 10 December 2014 - 15:26

Bernadette:

hoi,klinkt erg saai allemaal en iedere dag maar mooi weer en zwemmen ...lekker eten en dansen,wat zal jij je vervelen....hahaha,neehoor,klinkt helemaal geweldig,super,liefs je tante ted ,dikke kroel xxxx